Ljubi moj sveti Agapij!

Menda si bil v času Dioklecijanovega preganjanja kristjanov kar trikrat ujet, zaprt in strašno mučen, in trikrat so se tvoji mučitelji – kaj? – naveličali? Odnehali z mučenjem morda začudeni ali celo prestrašeni nad tvojim pogumom ali zgolj visokim pragom bolečine? Nad tvojo vero? Ali pa je bilo to, da so te trikrat spustili na svobodo, prav tako del mučenja? So vedeli, da te lahko kadarkoli spet ujamejo? So čakali, da boš pobegnil? So morda upali, da boš pobegnil?

In je seveda na mestu vprašanje, ljubi moj sveti Agapij, zakaj nisi pobegnil? 

Še Jezus je v dejal, tako je zapisal evangelist Matej: »Kadar vas bodo preganjali v enem mestu, bežite v drugo.« Ti pa nisi bežal ne v drugo, ne v tretje, pa so te zato prijeli še četrtič! In te zaprli skupaj z medvedom. Ne vem, zakaj je bil zaprt medved? Verjetno ne zato, ker bi bil kristjan. Kaznovan pa je bil, medved, in ga niso hranili. Niso mu dajali obrokov, so mu pa v celico dali tebe. Da bi mu bil obrok. 

V mnogih opisih mučenj zgodnjih kristjanov je zapisano, da so jih vrgli divjim zverem, a se jih te niso dotaknile. No, tale tvoj medved ni bil tako zadržan in se te je, sestradan kot je bil, lotil. A tudi on ti, ljubi moj sveti Agapij, ni prišel do živega. Ali bi morda moral reči, da ti ni prišel do mrtvega, kajti naslednji dan, si bil na presenečenje tvojih mučiteljev še vedno živ. Komajda, a vendarle.

Pa so ti privezali na noge težke kamne in te vrgli v morje, da si postal hrana ribam.

Verjetno se kdo čudi blago norčavemu tonu mojega besedičenja, tebi ljubi moj sveti Agapij, pa je v blaženi svetniški vednosti že vse jasno. Tvoje ime, Agapij, brez dvoma izhaja iz besede agape, ki seveda pomeni čisto, brezpogojno, nesebično in razdajajočo ljubezen, Sinovsko ljubezen do Očeta in ljubezen do Boga in bližnjega, a hkrati pomeni tudi pogostitev.

Še vedno pa mi ni jasno, zakaj nisi bežal? Jaz rad in hitro ubežim bolečinam in že ob najmanjši slutnji napovedujočega se glavobola preventivno vzamem kako tableto. Kaj šele, ko bi se mi napovedovala kakšna hujša bolečina, povezana recimo z natezalnico, vročim železom ali kleščami … kot si morda nekoliko filmsko predstavljam mučenje. Ti si ostal in nastavil še drugo lice. In si ga nastavil še tretjič in četrtič, in sem prepričan, da bi ga nastavil tudi petič, ko bi imel priložnost.

Ljubi moj sveti Agapij. Obilo žegna za tvoj god. Pa nam ga vrni in izlij na nas. In upam, da so ti svetniški sošolci ob godu pripravili vsaj majcen agape.

Gregor

 

PRISLUHNI