Ljuba moja sveta Marija Magdalena!
Priznam, da sem pridevnik »sveta« naknadno pritisnil k tvojemu imenu.
Čeprav se o tebi, kljub tvoji – ali pa prav zaradi tvoje – preteklosti precej govori tudi v nadvse pobožnih družbah, zelo redko slišim o tebi govoriti, kot o svetnici. Razni sveti Petri, sveti Janezi, sveti Jožefi in sveti Pavel Miki in ostali japonski mučenci … nam kar letijo iz ust. Sveta Marija Magdalena pa se zatakne.
Bo kdo rekel, da morda zaradi dolžine imena … ki mu pridajamo še priimek … oziroma nadimek. Pa ni res. Zakaj pa dosledno rečemo Sveta Terezija Deteta Jezusa? Ali pa Sveta Edith Stein Terezija Benedikta od Križa?
Verjetno gre te zadržke pripisati tvoji preteklosti, saj v evangelijih piše, da te je Jezus odrešil sedmih hudih duhov. In je to kar precejšnja številka. Številka, ki izraža polnost. Kar pomeni, da si bila precejšnja grešnica. Da si grešila v polnosti. In smo tako zaključili, da si bila … No, saj veš … da si se … khm … ukvarjala z najstarejšo obrtjo na svetu … in priznam, da težko najdeš še bolj neumen izraz za tovrstno početje!
A ljudje se hinavsko poslužujemo lepih besed, kadar govorimo o grdih rečeh. Za tvojo kolegico tako v svetništvu kot v nekdanji obrti, sveto Pelagijo, so življenjepisci tako zapisali, da je bila »igralka in plesalka, ki je živela bolj malo zgledno življenje«!
In tudi mi v spovednicah operiramo z izrazi kot so »slabe misli« ali »grde slike« in da bi ne bili »umazani«, smo raje »nečisti«!«
Ti si svojo »nečistost« pustila za seboj, kot je rekel Izaija: »Če so vaši grehi rdeči kot škrlat, bodo beli kakor sneg« (Iz 1,18)
Po srečanju z Jezusom si z Njim tudi ostala … hodila za Njim – kot apostoli. Vztrajala z Njim ob križu – za razliko od apostolov … in takoj, torej: hitreje in prej kot apostoli verjela in pričevala, da je vstal od mrtvih.
Zato si sveta. Pa če ti mi pridamo ta pridevnik ali pa ne!
Ljuba moja – sveta – Marija Magdalena. Obilo žegna za tvoj god. Pa nam ga vrni in izlij na nas.
Gregor