Ljubi moj sveti Ezekijel!
Priznam: kar nekoliko zmedel sem se, ko je bilo treba zapisati tvoje ime. Pa ne zaradi imena samega, temveč, ker nisem vedel ali naj te naslovim s »sveti« ali s »prerok«? Ali z obojim?
In je pravzaprav zanimivo in sem prepričan, da nisem edini, ki se je ujel v to miselno zanko, da me beseda »prerok« odvleče nekam v davnino, v Staro zavezo, ko je še veljalo »oko za oko in zob za zob« in je vse slepo in škrbasto hodilo naokrog.
Prav res mi nenavadno, skoraj čudno, zveni: sveti Ezekijel, ali sveti Elija, ali sveti Jeremija … medtem, ko mi prerok Ezekijel in prerok Elija in prerok Jeremija pred očmi takoj naslikajo častitljive bradate starce.
Hkrati pa je še bolj zanimivo – in verjetno še bolj nenavadno in čudno – da s precej nejevere gledam in poslušam koga, ki ga v novejših časih razglašajo za preroka. Pa četudi je svetnik. Kot da je preroštvo rezervirano za čas pred, svetništvo pa za čas po Kristusovem rojstvu.
In kljub temu, da še najbolj čudno in nenavadno zveni »sveti prerok«, bo to še najbolj držalo.
Kajti prerokuje se dandanašnji dosti: eni prerokujejo iz kart, drugi iz kavne usedline, tretji iz čajnih listov, četrti berejo z dlani ali zvezd, peti pa svoje napovedi naslanjajo na statistike in raziskave javnega mnenja.
Prerok je pač prerok, ni pa vsak prerok svet. Ne govori vsak, ki se razglaša ali so ga razglasili za preroka, tega kar narekuje Bog. Kajti prerok ne napoveduje prihodnosti ne iz zvezd ne iz kavne usedline. Prerok ne preračunava verjetnostnih računov in ne vodi statistike. Prerok ne citira ne znanstvenih ne svetih knjig.
Prerok govori resnico. Pa najsi gre za preteklost, sedanjost ali prihodnost.
Prerok govori resnico! In jo pove tako navadnim ljudem, kot tudi kronanim glavam.
Prerok govori resnico, kajti Bog je resnica. In resnica boli. Ne zmeraj, dostikrat pa. Zadostikrat, da prerok ni ravno na vrhu priljubljenosti pri ljudeh. A prerok, če je sveti prerok, se zato tako ali tako ne zmeni. Saj se meni le za Boga in za Božje pri ljudeh.
Ljubi moj sveti prerok Ezekijel. Bog ti je dal prerokovati nad mrtvaškimi kostmi, da so se oblekle v kite, mišice in meso. Po tvojih preroških besedah je prišel vanje božji duh in so oživele.
Obilo žegna za tvoj god. Pa nam ga vrni in izlij na nas, da bo to kar je v nas mrtvega spet oživelo. In živelo.
Gregor